Kedves Leendő Lakástulajdonos!
Szeretettel köszöntjük lakásszövetkezetünk honlapján. Bízunk abban, hogy honlapunk segítségére lesz Önnek abban, hogy jobban megismerhesse szövetkezetünket, tájékozódhasson a megvásárolni kívánt ingatlant érintő kérdésekről.
Böngésszen tovább bátran, és ha kérdése van, a Kapcsolat űrlapon megírhatja!
Teendők lakásvásárláskor
Az eladótól önnek egy tartozásmentességi igazolást kell kérnie, amelyen a lakásszövetkezet igazolja, hogy a lakáson az ott írt időpontig nincsen tartozása. Adatvédelmi okokból önnek, mint esetleges leendő tulajdonosnak nem adhatunk felvilágosítást. Az igazolást a jelenlegi tulajdonosnak kell kérnie a lakásszövetkezettől, önnek, mint vevőnek pedig tőle, az eladótól kell ezt elkérnie.
A lakásszövetkezet nyilvántartást vezet a lakástulajdonosokról. Amikor Ön megvásárolt egy lakást, akkor ezt 30 napon belül jeleznie kell a lakásszövetkezet igazgatóságának. Ha ezt elmulasztja, akkor az igazgatóság az ingatlan-nyilvántartásból lekéri az adatait (tulajdoni lap), és ennek költségeit önre terheli. A tulajdonosváltozást bejelentéséhez nem szükséges személyesen megjelenni a lakásszövetkezet irodájában, elegendő a következőket tenni:
- Kötelezően ki kell tölteni, a Lakástulajdonos adatlapja természetes személy részére nyomtatvány.
- Nem kötelező, de javasolt kitölteni a Tagfelvételi adatlap természetes személy részére nyomtatványt. (A tagság önkéntes.)
- A kitöltött, aláírt és beszkennelt nyomtatványokat, valamint az érvényesen aláírt, ügyvéd vagy közjegyző által ellenjegyzett adásvételi szerződést beszkennelve küldje el az info [kukac] lakasszovetkezet [pont] info címre.
A nyomtatványokon lévő lakásazonosítót a korábbi tulajdonostól tudhatja meg (rajta van pl. a sárga csekkeken), de ha nem tudja majd mi kitöltjük. A lakással kapcsolatos esetleges kérdéseit is felteheti e-mailben.
Az iratokat a e-mailcímre kérjük küldeni.
Nem természetes személy tulajdonosoknak (pl. cégeknek) a Lakástulajdonos adatlapja jogi személy részére és a Tagfelvételi adatlap jogi személy részére nyomtatványokat kell kitölteni.
Társasházi alapító okirat
Na ezt ne tessék kérni, mert ilyen nincs. Tapasztalatunk szerint az ingatlan-adásvételek során az ügyvédek gyakorta kérik a társasházi alapító okiratot. Ön nem társasházi, hanem lakásszövetkezeti lakást szándékozik vásárolni, és mivel nem társasház, társasházi alapító okirat sincs.
A lakásszövetkezet nagyjából olyan, mint egy cég. A cégkivonatát a cégnyilvántartásból lehet lekérni, de abban semmi olyan információ nincs, ami a lakás adásvételénél szükséges. A társasházaknál az alapító okirat lényeges információkat tartalmaz a tulajdonviszonyokról (pl. közös kert, padlás stb.) és a szomszédok esetleges elővásárlási jogáról. Esetünkben a tulajdonviszonyokat a a lakásszövetkezetekről szóló 2004. évi CXV. törvény III. fejezete szabályozza.
Fenntartási díj fizetése
A fenntartási díjat tárgyhó 25-éig kell befizetni. A díjfizetésre több mód van, lehet fizetni:
- postai készpénzátutalási megbízással (sárga csekken);
- banki átutalással (utalásnál a közleményben a lakás nyolc jegyű törzsszámát kell feltüntetni);
- csoportos beszedéssel (az ehhez szükséges nyomtatvány itt tölthető le).
A sárga csekkek 3 havonta, hármasával kerülnek kiosztásra, előre kitöltött formában. A már kiállított csekkek helyett újat nyomtatni nincs módunk, azonban nyugodtan feladhatja az előző tulajdonos nevére kiállítottat is (a feltüntetett névnek semmi jelentősége nincs a befizetés nem személyhez, hanem lakáshoz tartozik).
Épületbiztosítás, hibabejelentés
A lakásszövetkezet épületei biztosítva vannak, és 7/24 órás gyorsszolgálat áll a lakástulajdonosok rendelkezésére az esetleges sürgős hibák elhárítására. Erről bővebben honlapunk vonatkozó részein tájékozódhat.
Ügyintézés
Elérhetőségek, ügyfélfogadás ideje a Kapcsolat oldalon olvasható. Személyes ügyintézésre a hét bármely napján van lehetőség, előzetes időpontfoglalás alapján, indokolt esetben. Kérjük, hogy ha időpontot kér, akkor röviden ismertesse az ügyet, amit intézni szeretne.
24 órás telefonon ügyfélszolgálatunk nincs. A telefont gyakorta nem tudjuk felvenni, ezért arra kérünk mindenkit, hogy olyan készülékről hívjon, ami kiadja a hívószámot! Ha éppen nem tudjuk a hívását fogadni, akkor rövid időn belül visszahívjuk. Köszönjük megértését!
Jelentős hivatalos ügyeket (pl. részletfizetési kérelem, engedélykérés víz elzárására, fűtésrendszer ürítésére stb.) nem telefonon kell intézni, hanem írásos formában. Általában elegendő, ha e-mailt ír, vagy ha erre nincs lehetősége, akkor levelet írjon a megadott postacímre!
Kérjük ismerje meg az Alapszabályt, a Szervezeti és Működési Szabályzatot, valamit a Házirendet. Különösen fontos a Tűzvédelmi Házirend figyelmes elolvasása és betartása!
Ha bármi kérdése van, akkor azt bátran írja meg e-mailben! Köszönjük.